کلیپ آموزشی پیوت تیبل «PIVOT TABLE»

کلیپ آموزشی پیوت تیبل «PIVOT TABLE»

لزوم یادگیری پیوت تیبل!
شما به‌عنوان یک حسابدار یا تحلیل‌گر مالی گاها می‌بایست در جلسات مدیریتی از بین حجم زیاد اطلاعاتی که در اختیاردارید بتوانید گزارشات خلاصه، مفید و کاربردی و درعین‌حال با حداقل صرف زمان ارائه دهید.
گاها زمانی گزارشی را تهیه‌کرده‌اید و در جلسه مشغول ارائه آن بوده‌اید که با یک سؤال متفاوت روبرو شده‌اید که نیاز داشته وضعیت جدول خود را در لحظه تغییر بدهید تا بتوانید جوابگوی سؤال مدیر یا افراد حاضر در جلسه باشید و اگر نتوانید سریع این کار را انجام دهید دچار استرس می‌شوید یا ممکن است به دلیل حجم بالای اطلاعات انجام دادن دستی آن منجر به بروز اشتباه و یا دادن اطلاعات غلط شود.
ما شمارا با ابزاری قدرتمند در اکسل به نام پیوت تیبل Pivot Table آشنا می‌کنیم با استفاده از آن بتوانید حجم بالای اطلاعات را در کمترین زمان ممکن و با دقت و بدون خطا در قالب یک جدول ساده و کاربردی ارائه دهید و به‌راحتی بتوانید اطلاعات را تجزیه‌وتحلیل کنید.
این ابزار قدرتمند معمولاً توسط مدیران فروش، حسابداران، حسابرسان و تحلیلگران مالی هم‌چنین کلیه افرادی که می‌خواهند گزارشات خلاصه و کاربردی و کم‌حجم و در قالب جداول ساده باقابلیت فیلتر کردن بر اساس نوع نیاز خود ارائه دهند، استفاده می‌شود.
نکته‌ای که در ساخت پیوت تیبل حائز اهمیت است منسجم بودن اطلاعات می‌باشد؛ زیرا در صورت منسجم بودن داده‌های فیلد موردنظر تنها با کلیک کردن در یک سلول کل جدول شما برای تبدیل اطلاعات انتخاب می‌شود.
در این کلیپ سعی شده با یک مثال ساده نحوه استفاده از این ابزار قدرتمند به شما آموزش داده شود. برای یادگیری بهتر این امکان سایر کلیپ‌های آموزشی ما را دنبال کنید.
در صورت داشتن پیشنهاد یا درخواست ارائه مطلب خاص به گروه تلگرام موسسه کیا حسیب بپیوندید و درخواست‌های خود را در گروه ارائه دهید.

حسابداری, کیاحسیب

نوشته‌های مرتبط

122

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.