کلیپ آموزشی مراحل ثبت‌نام کد اقتصادی

کلیپ آموزشی مراحل ثبت‌نام کد اقتصادی

مراحل ثبت‌نام کد اقتصادی:

مراحل ثبت‌نام کد اقتصادی به‌صورت الکترونیکی از طریق سامانه سازمان امور مالیاتی به آدرس www.tax.gov.ir به شرح زیر می‌باشد:

۱- پیش ثبت‌نام کد اقتصادی: در ابتدای فرایند ثبت‌نام کد اقتصادی به‌منظور اخذ شماره اقتصادی مرحله پیش ثبت‌نام کد اقتصادی می‌باشد. در این مرحله اطلاعات اولیه از مؤدیان دریافت می‌گردد. شماره تلفن همراه تأییدشده و لازم است تأییدیه پستی مرتبط با کد پستی محل فعالیت در سیستم بارگذاری گردد. سپس بعد از تکمیل اطلاعات درخواستی و فشردن کلید تأیید نهایی وارد مرحله بعدی می‌گردد. درصورتی‌که تا هفت روز اطلاعات وارده را تأیید ننمایید پرونده ایجادشده به‌صورت خودکار از سیستم حذف می‌گردد.
۲- صحت سنجی اطلاعات: در این مرحله بخشی از اطلاعات ثبت‌شده توسط مؤدیان مالیاتی در مرحله پیش ثبت‌نام از منابع مختلف سازمانی استعلام و بررسی‌شده و صحت آن مورد آزمون قرار خواهد گرفت. چنانچه به هر دلیل در اطلاعات مغایرتی یافت شود، موضوع با پیامک به مؤدی اطلاع‌رسانی خواهد گردید و می‌بایستی مجدد وارد سامانه پیش ثبت‌شده و مرحله یک را تکرار نمود.
۳- تولید و ارسال اطلاعات کاربری: چنانچه اطلاعات اولیه پیش ثبت‌نام کد اقتصادی مورد تأیید سازمان امور مالیاتی قرار گیرد برای مؤدی یک نام کاربری و کلمه عبور ایجاد خواهد شد. این اطلاعات به‌صورت پیامک روی شماره تلفن همراه که در مرحله اول تأیید گردیده است، ارسال خواهد شد. قابل‌ذکر می‌باشد که اطلاعات کاربری ارسالی محرمانه بوده و مسئولیت سوءاستفاده از آن بر عهده مؤدی خواهد بود.
۴- ثبت‌نام الکترونیک: پس از دریافت اطلاعات کاربری از طریق سامانه تلفن همراه باید وارد سامانه ثبت‌نام شوید. پس از ورود باید اطلاعات تکمیلی در خصوص بنگاه اقتصادی خود را در فرم‌های این سامانه تکمیل نمایید. همچنین می‌توانید اطلاعات‌پایه که در مرحله ثبت‌نام ثبت کرده‌اید ویرایش نمایید. درنهایت پس از تکمیل همه اطلاعات خواسته‌شده کلید تأیید نهایی را فشار دهید.
۵- اعتبارسنجی ستادی و میدانی اطلاعات و رسیدن به مرحله نهایی ۴۵: در این مرحله تمامی اطلاعات مؤدی در مرحله ثبت‌نام کد اقتصادی در واحدهای ستادی و واحدهای میدانی و همچنین پرونده فیزیکی مالیاتی شما در حوزه بررسی‌شده و در صورت وجود مغایرت پیامکی جهت اصلاح اشکالات به شما ارسال خواهد شد. درنهایت چنانچه اطلاعات ثبت‌نام کد اقتصادی مورد تأیید سازمان امور مالیاتی قرار گیرد، به مرحله نهایی ۴۵ رسیده و امکان ارسال اظهارنامه الکترونیک و همچنین استفاده از سایر خدمات سازمان را خواهید داشت.
منبع: مرکز مشاوره مالیاتی
موسسه حسابداری کیا حسیب سپاهان ارائه‌دهنده کلیه خدمات مالی و مالیاتی شامل تحریر دفاتر، تکمیل و ارسال اظهارنامه‌های ارزش‌افزوده، عملکرد و صورت معاملات فصلی و نیز انجام عارضه‌یابی مالی و مالیاتی، هم‌چنین نمایندگی فروش نرم‌افزارهای حسابداری سپیدار و ابری همکاران سیستم با توجه به نیاز شرکت‌ها می‌باشد؛ و به‌منظور ارتقاء سطح دانش حسابداران عزیز در گروه‌های تلگرامی و اینستا و نیز سایت موسسه به آدرس‌های مندرج در ذیل کلیپ‌های آموزشی و مطالب و بخشنامه‌های روز مالیاتی به‌صورت روزانه ارائه می‌دهد. هم‌چنین پاسخ گوی پرسش‌های شما عزیزان می‌باشد.

حسابداری, کیا حسیب

نوشته‌های مرتبط

99

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.