مهارت کار با نرم‌افزارهای حسابداری

مهارت کار با نرم‌افزارهای حسابداری

برای دانلود اینجا کلیک کنید.

مهارت کار با کامپیوتر

امروزه آشنایی با اصول پایه و کاربردی کار با کامپیوتر و نرم افزارهای عمومی حسابداری برای هر حسابداری که می خواهد وارد بازار کار شود لازم و ضروری می باشد.از سوی دیگر و با توجه به حجم بالای اطلاعات ؛ به روز بودن و همگام شدن با تکنولوژی ، از دیگر دغدغه های حسابداران می باشد. لذا آشنایی شما با پیش نیاز ها و کسب مهارت های لازم برای موفقیت و تضمین آینده ی شغلی در بازار کار، می تواند شما را نسبت به رقبایتان یک گام جلوتر ببرد. ازجمله مهارت های ابتدایی کار با کامپیوتر ، آشنایی با 4 مهارت از مهارت های مختلف کامپیوتری از جمله:

1-مهارت کار با ویندوز: آشنایی با ویندوز و محیط آن می تواند برای بسیاری از کارهای حسابداری مانند نصب نرم افزار های مختلف یا رمز گذاری برای پوشه های محرمانه مهم و حیاتی باشد،که در جلب اعتماد کارفرما و حفاظت از اطلاعات شرکت نقش اساسی دارد.

 2-مهارت کار در محیط WORD: این مهارت و توانایی تایپ سریع از ابتدایی ترین مهارت های بازارکار است. و نداشتن این مهارت باعث به دردسر افتادن حسابداران حتی در تایپ و تدوین یک نامه با جزئیات مربوطه و یا کاهش سرعت تایپ و از دست دادن زمان و نارضایتی کارفرما و از دست دادن شغل می گردد،

3-مهارت کار با اینترنت: یادگیری مهارت کار با اینترنت به شماکمک می کندتا بتوانید بسیاری از اطلاعات را به روز به دست آورده و از امکاناتی که در این بستر در اختیار شما قرار می گیرد”از جمله امکان ارسال فایل ها ازطریقEmail.Gmail  وغیره”به خوبی استفاده نمایید.

 4-مهارت کار با Excel : که در مقاله قبل در مورد لزوم یادگیری اکسل توضیح داده شد.

 مهارت کار با نرم افزار های حسابداری:

در سال های اخیر، کار با نرم افزار های حسابداری باعث ایجاد تغییرات زیادی در امور حسابداری واحدهای تولیدی و تجاری شده و نیز موجب رونق و سود دهی بیشتر در بازار کسب و کار شده است. در حقیقت این نرم افزارها باعث آسان تر شدن و تسریع در امور حسابداری و مالی در زمینه های گوناگون و کاربردی برای شرکت ها ، فروشگاه ها ، کارخانه ها و… می شود. از آنجا که مهم‌ترین وظیفه مدیریت تصمیم‌گیری است پس به شدت نیازمند اطلاعات دقیق، صحیح، مناسب، مختصر و مفید است حال هرچه تصمیم پیچیده‌تر باشد برای تحقق آن نیازمند اطلاعات گسترده‌ترو دقیق تراست.

بدیهی است وجود اطلاعات دقیق و گسترده نیازمند سیستم اطلاعاتی قدرتمند و کارآمد است. نکته حائز اهمیت این است که در قریب به اتفاق سازمان‌ها بخش عمده‌ای از اطلاعات در قلمرو واحد مالی است. به همین دلیل اهمیت و نقش برجسته این قبیل اطلاعات در افزایش توان جوابگویی و تصمیم‌گیری مدیران کاملا مشهود است.هر چقدر نرم افزار حسابداری قوی تر باشد و قابلیت ثبت اسناد و خصوصا ارائه گزارشات مالیاتی از قبیل اظهارنامه ارزش افزوده ؛ گزارش معاملات فصلی و لیست های حقوق و دستمزد و بیمه و… به صورت اتوماتیک و قابل اطمینان داشته باشد، حسابداران و مدیران مالی از انجام امور تکراری و اپراتوری فارق شده وفرصت بیشتری جهت تهیه گزارشات کاربردی و تحلیل های موثردرتصمیمات سازمان ها خواهند داشت .

از طرفی کار با نرم افزار حسابداری یکی از آموزش‌هایی است که هر حسابداری امروزه به آن نیاز دارد و مهارت کار با نرم افزارهای حسابداری برای حسابداران در تمام سطوح مورد نیاز است.و  هر حسابدار می تواند در رزومه کاری خود به عنوان یک امتیاز مثبت این موضوع را درج کند. حسابداری که قصد حضور در بازار کار حسابداری را دارد بطور حتم باید در زمینه افزایش مهارت کار با نرم افزارهای حسابداری برنامه ریزی و اقدام  لازم را به عمل آورد.زیرا شناخت نرم افزارهای حسابداری از نظر کارکرد برای حسابداران ضروری می باشد. از جمله نرم افزارهای مورد استفاده در سیستم های اطلاعاتی حسابداری میتوان از نرم افزارهای مالی،حقوق و دستمزد،حسابداری انبار،فروش و پخش،خزانه داری، دارایی های ثابت،پیمانکاری و بهای تمام شده نام برد.

برخی از شرکت های معتبر در حوزه برنامه نویسی نرم افزار حسابداری، دوره‌‎های حضوری کار با نرم افزار حسابداری برگزار می کنند و ضمن این آموزش مدرک معتبر به دانش پذیران خود ارائه می دهند؛ از آن جمله نمایندگان آموزش نرم افزار حسابداری سپیدار که  یکی از زیر مجموعه نرم افزارهای شرکت همکاران سیستم است، در سراسر کشور دوره‌های حضوری کار با نرم افزار را برگزار می‌کنند و شرکت‌کنندگان پس از گذراندن این دوره، در صورت قبولی در آزمون پایان دوره، می‌توانند مدرک آموزش سپیدار را دریافت کنند.مدرک آموزش سپیدار، جهت ایجاد یک رزومه معتبر در کارنامه شغلی شما، تاثیرگذار است. تمامی فارق‌التحصیلان دوره‌های سپیدار می‌توانند در شرکت‌های معتبر مشغول به کار شوند و روند رشد و توسعه فردی را سریعتر بپیمایند.اما خدمات آموزش سپیدار تنها به آموزش حضوری نیز منحصر نمی‌شود؛ دوره‌های آموزش الکترونیکی کار با نرم افزار، کارگاه‌های آموزشی حسابداری و مالیاتی و مدیریت کسب‌وکار همگی می‌توانند در موضوعات مرتبط با کسب‌وکارتان شما را یاری دهند.

ضمن اینکه به تدریج به سمت راه اندازی کسب و کارهای مبتنی بر تکنولوژی در حرکت هستیم با مفاهیم  جدیدی همانند سیستم های ERP و رایانش ابری آشنا می شویم.در رایانش ابری شرکت های ارائه دهنده خدمات ابری با تهیه زیر ساخت و تجهیزات لازم،این منابع را به شکل متمرکز و به عنوان سرویس در اختیار شرکت ها،سازمان ها و افراد قرار می دهند.شیوه کار به این شکل است که کاربر ابر با استفاده از اینترنت یا سایر شبکه های ارتباطی به منابع پردازشی متصل شده و از آن استفاده می کند. خوبی این تکنولوژی این است که در مرورگر مانند سایر سایت ها قابل استفاده است، دیتابیس های مختلفی را ساپورت میکند. تمرکز فناوری های تولید نرم افزار طی سال های اخیر به این سمت کشیده شده است که نرم افزار در یک کامپیوتر مرکزی چه در فضای اینترنت یا فضای ساختمان در شبکه lan اجرا شود. اصطلاح فارسی وب اپلیکیشن همان نرم افزار تحت وب است و تفاوتی بین سرویس های ابری و نرم افزارهای تحت وب وجود ندارد. شاید ساختار نرم افزارها با هم متفاوت باشد. به طور مثال یک نرم افزار تحت وب با دیتابیس mysql کار کند و دیگری با sql server و یا اینکه سرویسی به صورت اجاره ای به کاربران خدمات دهد؛ به طور مثال ممکن است خدمات حسابداری تحت وب طی مدت یک ماه با پرداخت هزینه ۵۰ هزار تومان در ماه در اختیار کاربر قرار بگیرد یا اینکه سازمان ترجیح دهد نرم افزار به صورت اختصاصی خریداری کند و روی سرور اختصاصی خود اجرا نماید. هر دوی آنها یکسان هستند و نمی توان گفت که این نرم افزار ابری است یا تحت وب چراکه این عبارات بیشتر اصطلاحاتی هستند که در حوزه نرم‌افزار رایج شده اند. اما مهمتر از همه این اصطلاحات کیفیت خدماتی است که شرکت تولید کننده نرم افزار باید در دراز مدت به کاربران ارائه دهد.

امورمالی, کیاحسیب

نوشته‌های مرتبط

50

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.