معافیت مالیاتی سود تسهیلات عقود مشارکتی و شرایط برخورداری از آن

معافیت مالیاتی سود تسهیلات عقود مشارکتی و شرایط برخورداری از آن

برای دانلود اینجا کلیک کنید.

استفاده از مشاورین زبده در هر سازمانی ضمن صرفه جویی در هزینه‌هایی که گاها موسسات و شرکت‌ها، در نتیجه اطلاعات غلط یا عدم مهارت کافی پرسنل مالی متقبل می‌شوند باعث می‌شود سرنوشت یک تشخیص مالیاتی تغییر کند.

ماده 138 مکرر (الحاقی 01/02/1394 ):

*توضیح : به موجب ماده (30) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور ، مصوب  01/02/1394  این متن به عنوان ماده (138 مکرر) به قانون الحاق شد.

اشخاصی که آورده نقدی برای تامین مالی پروژه- طرح و سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی را در قالب عقود مشارکتی فراهم نمایند ، معادل حداقل سود مورد انتظار عقود مشارکتی مصوب شورای پول و اعتبار از پرداخت مالیات معاف می شوند ( به شرط تسلیم اظهارنامه) و برای پرداخت کننده سود ، معادل سود پرداختی مذکور به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی می شود.

*توضیح : بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات عقود مشارکتی در سال 1395 برای کلیه بخش ها به جز کشاورزی 18% و برای تسهیلات سرمایه گذاری در بخش کشاورزی 15% و در سال 1396 برای کلیه بخش ها 18% تعیین شده است.)

تبصره 1 (الحاقی 01/02/1394) :

استفاده کننده از معافیت موضوع این ماده تا دو سال نمی تواندآورده نقدی را از بنگاه تولیدی خارج کند. در صورت کاهش آورده نقدی، به میزان ارزش روز معافیت استفاده شده،مالیات سال خروج آورده نقدی ، اضافه می شود.

تبصره 2 (الحاقی 01/02/1394 ) :

تشخیص تحقق به کارگیری آورده نقدی برای تامین مالی پروژه- طرح با سرمایه در گردش با اداره امور مالیاتی حوزه مربوط است.

کیاحسیب, معافیت مالیاتی

نوشته‌های مرتبط

61

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.