عارضه‌یابی مالی و مالیاتی (TIM):

عارضه یابی مالی و مالیاتی (TIM):

TIM  مخفف  (Tax and Insuriance Managmaent) به معنی مدیریت مالیات و بیمه در کسب‌و‌کار است. پیاده‌سازی طرح‌های جدید و متنوع تشخیص و محاسبه مالیات توسط سازمان امور مالیاتی کشور به همراه رسیدگی‌های موشکافانه سازمان تامین اجتماعی اصلی‌ترین دلیل پیاده‌سازی این طرح ارزشمند می‌باشد. اصولاً سازمانی متعالی است که کیفیت خروجی‌های آن مورد رضایت مشتریان، مصرف‌کنندگان، کارکنان، سهامداران، تأمین‌کنندگان کالا و خدمات و جامعه قرار گیرد. در کنار این موارد روند ارائه مشاوره مالیاتی که بیشتر توسط شرکت‌های خدمات حسابداری اجرا می‌گردد بصورت کاملاً حرفه‌ای و مستلزم پرداخت هزینه قابل توجه توسط دارنده کسب و کار می‌باشد. راه حل منطقی‌تر این است که بجای تحمیل کردن هزینه‌های سنگین به مجموعه خود، با یک هزینه جزئی‌تر باعث دور شدن جرائم و دیگر مشکلات مالی، مالیاتی و بیمه‌ای از کسب و کار خود شوید. ورود یک مشاور و یا عامل بیرونی به سازمان هم می‌تواند برای شناسایی مسئله و هم می‌تواند برای حل مسئله باشد. یعنی مشاور برای اجرا کردن یک تغییر وارد سازمان نمی‌شود بلکه شناسایی مسئله خودش می‌تواند یک بحث کلیدی در فرایند مشاوره تغییر باشد.

نکته: چرا می‌گوییم مشاوره تغییر، چون هر فرآیند مشاوره باید منجر به تغییر شود و اگر منجر به تغییر نشود در حد یک شعار باقی می‌ماند. پس از واژه مشاوره تغییر استفاده می‌کنیم.

فواید عارضه یابی مالی مالیاتی (TIM)

کمک به تصمیم‌گیری مدیریتی با اقداماتی نظیر رفع خطاهای محاسباتی سود، کنترل مراکز هزینه و بهای تمام شده

پیشگیری از وقوع سوء استفاده از کانال های پولی مانند اختلاس و فرصت مشکوک به آن

پیشگیری از وقوع اختلالات ارتباطی با دیگر سازمان‌ها و نهادها با اقداماتی مانند همگام‌سازی قراردادهای فی مابین

پیشگری از وقوع پولشویی (پول سیاه) عمدی و سهوی در مجموعه‌ها

شناسایی و تقویت منابع انسانی با اقدماتی نظیر آموزش‌های بهنگام حین اجرای عارضه‌یابی

کمک به حفظ منافع شرکت و موسسین با اقداماتی نظیر کنترل‌های به روز سیستم بانکی و خزانه‌داری

در هر حال توجه به اینکه بررسی حساب‌ها باید در زمانی اتفاق افتد که خطا صورت نگیرد یک ضرورت مهم است که علاوه بر مدیران حسابداران هم باید این موضوع را درک کنند و هراسی از زیر سوال رفتن کارشان نداشته باشند تیم‌های عارضه‌یاب باید آنقدر قوی و گسترده باشد که به آموزش و پرورش نقاط ضعف حسابداران نیز بپردازد و آنها را پوشش دهد. برای این مهم موسسه حسابدرای کیا حسیب سپاهان در مرحله اول قراردادی را منعقد کرده و تمامی خطاها و اختلالات سیستم مالی را برطرف، تا سیستم قابلیت اجرای بدون مشکل توسط نیروی حسابدار را داشته باشد و دیگر شما را با مشکل خاصی مواجه نسازد. و پس از آن در مرحله بعد می‌توانیم قرارداد پشتیبانی هم مکمل آن داشته باشیم که با سرکشی مستمر کنترل داخلی و گزارش‌گیری را هم در دست بگیریم.