توانایی صدور سند حسابداری یکی از مهم‌ترین مهارت‌های یک حسابدار

توانایی صدور سند حسابداری یکی از مهم‌ترین مهارت‌های یک حسابدار

برای دانلود اینجا کلیک کنید.

دومین مهارت یک حسابدار”توانایی صدور سند حسابداری”

از جمله وظایف عادی و پایه‌ای‌ترین مهارت‌های یک حسابدار توانایی صدور سند حسابداری می‌باشد. پیش نیاز توانایی صدور اسناد حسابداری داشتن دانش کافی در زمینه مفاهیم نظری حسابداری است، یک حسابدار باید درک و شناخت درستی از سیستم اطلاعاتی حسابداری داشته باشد. از پایه‌ای‌ترین مهارت‌های حسابداری، می‌توان مهارت تجزیه و تحلیل آثار رویدادهای مالی برروی عناصراصلی حسابداری را نام برد. عناصر اصلی حسابداری بر اساس معادله حسابداری تعریف می‌شوند.

معادله حسابداری :

← دارایی‌ها= بدهی +(حقوق صاحبان سهام±(هزینه‌ها-درآمدها))

مهارت صدور اسناد حسابداری در هر رده شغل حسابداری ضروری است و تسلط بر آن ضامن موفقیت و پیشرفت حسابداران می‌باشد. لذا پیشنهاد می‌شود در ابتدای کار حسابداری با تکیه بر دانش و معلومات حسابداری فراگیری صدور انواع رویدادهای مالی را در الویت کاری خود قرار داده تا بدینوسیله نقش حسابداری خود را به شایساتگی به نمایش بگذارد و زمینه رشد و پیشرفت خود را فراهم کند.

حسابداری علم است یا هنر؟

حسابداری هم علم است و هم هنر. یک حسابدار با مهارت‌های دانشی خود به قضاوت ماهرانه و خلاقانه اسناد مالی می‌پردازد. در حقیقت می‌توان گفت حسابدار هنرمند اسناد و حساب‌هاست. زیرا با خلاقیت و پرورش ذهن خود طوری جادو می‌کند که انگار همه‌چیز از ابتدا مرتب و منظم چیده شده و حساب‌وکتاب‌ها دقیق محاسبه می‌شود.

جدا از مباحث شرح داده شده عموماً در جامعه حسابداران ما با دو گروه افراد سروکار داریم:

گروه اول: فقط کارشان را انجام می‌دهند، نه چیز بیشتر. نه هیچ حرکت اضافه‌تر؛ هر معامله را ثبت می‌کنند، از شفاف بودن دفاتر حسابرسی مطمئن می‌شوند و گزارشات مالی را طبق زمان آماده می‌کنند. این روند به‌نظر بد نمی‌‌آید؛ نه؟

با این حال، نوع دوم حسابداران نیز وجود دارند؛ حسابدارانی که در تلاشند ارزش افزوده برای کمپانی خود به‌همراه داشته باشند، فراتر از آنچه از آنها انتظار می‌روند عمل کنند. آنها گروهی هسنند که پیشنهاداتی به مدیران داده و بدنبال خلاء‌های سیستم می‌باشند. اینان بسیار خلاق بوده و از حسابداری خلاقانه برای صرفه‌جویی در پول کارفرمایان یا مشتریانشان استفاده می‌کنند. شاید شما جزء این گروه باشید.

شرکت‌ها همیشه ترجیح می‌دهند حسابداران گروه دوم: را استخدام کنند، به‌ویژه در جایگاه‌های متوسط و پیشرفته. شما باید حسابدار خلاقی باشید که فقط به دستمزد فکر نمی‌کند، بلکه به فکر کارفرما نیز می‌باشد و به همین دلیل است که نباید در بکارگیری حسابداری خلاقانه درنگ کنید. به آنها نشان دهید که شما دل و جرات دارید، که به منافع آنها توجه دارید. اما همزمان به آنها اطمینان دهید که کاری نمی‌کنید که به شهرت کمپانی لطمه بزند یا منجر به جریمه شود. تقریباً تمامی کارفرمایان موافق حسابداری خلاق هستند. در پایان روز، حرف نهایی از زبان حسابدار خوب شنیده می‌شود. حتی برنامه‌های حسابداری نیز می‌تواند از عهده دفترداری برآید. با این حال، حسابدار خوب قادر به آنالیز موضوعات است تا روش‌هایی برای بهبود بیابد و مخارج را کاهش دهد.

امورمالی, حسابدار, حسابداری, کیاحسیب

نوشته‌های مرتبط

73

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.