تهیه صورت‌های مالی

تهیه صورت‌های مالی
تهیه صورت‌های مالی

تهیه صورت‌های مالی

صورت مالی یکی از اجزای مهم و اساسی در فرایند حسابداری مالی است. صورت‌های مالی برای مدیران و اشخاص خارجی از جمله سرمایه‌گذاران، موسسات اعتبار‌دهنده و مقامات مالیاتی در نظر گرفته شده‌اند. به صورت سه ماهه، شش ماهه، سالانه و… آماده می‌شوند. سپس مطابق با اصول عمومی حسابداری ارائه می‌شوند.

مبنای بررسی مدیران و ممیزین مالیاتی و اداره‌ی دارایی و سایر ارگان‌های مربوطه همین صورت مالی است. البته تخلف یا اشتباه در تهیه‌ی آن‌ها می‌تواند عواقب مالی سنگینی برای شرکت‌ها داشته باشد. به همین دلیل شرکت‌ها برای پیشگیری از این امر سالانه به‌صورت قانونی موظف به حسابرسی صورت مالی خود هستند. اگر این اسناد سهوا یا عمدا به درستی و صادقانه تهیه نشوند، صورت مالی بدست آمده قابل اعتماد نیست. می‌تواند توسط ممیزین حسابرسی رد شود. البته مشکلات قانونی و مالی زیادی برای صاحبان مشاغل ایجاد کند.

موسسه حسابداری کیاحسیب سپاهان با تنظیم و ارائه صورت‌های مالی مطابق با استانداردهای حسابداری IFRS به مدیران این امکان را می‌دهد با دیدن صورت‌های مالی در می‌یابند چقدر از مسیر برنامه‌ریزی شده انحراف داردو یا به چه میزان در مسیر برنامه ریزی خود پیش رفته‌اند. هم چنین  به شما کمک می‌کنند تا در جریان موارد مصرف هزینه در شرکت قرار بگیرید و اطمینان پیدا کنید که نشتی هزینه‌ای وجود ندارد و به‌درستی در مسیر برنامه‌ریزی شده پیش می‌روید. این موضوع در استارتاپ‌ها و شرکت‌هایی که تصمیم به توسعه می‌گیرند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چرا که شرکت‌ تا مدتی به دلیل صرف هزینه‌های توسعه‌ای، زیان‌ده خواهد بود و دانستن آیتم‌های این زیان حیاتی است.

در این راستا راهبرد موسسه کیا حسیب سپاهان با ارائه و تحلیل صورت‌های مالی زیر، همراه شما خواهد بود:

صورت‌ های مالی اساسی نظیر ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت سود و زیان جامع و صورت گردش وجوه نقد در تحلیل بنیادی سهام شرکت‌ها اهمیت فراوانی دارند. سرمایه‌گذاران به دنبال یافتن فرصتی هستند که در طی یک دوره زمانی مشخص برای آن‌ها سوددهی مورد نظرشان را داشته باشد.

در مقابل مدیران و مالکان یک شرکت در صدد رشد شرکت، جذب سرمایه و توسعه مالی شرکت خود هستند. همه افراد منافع مشترکی دارند و برای رسیدن به این منافع مشترک، اتخاذ تصمیمات درست و برنامه‌ریزی‌های اساسی امری ضروری است.