سامانه مودیان

سامانه مودیان چیست؟

سامانه مودیان سامانه‌ای ملی است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور طراحی و در دسترس فعالان اقتصادی و سایر مردم قرار گرفته است و قرار است به زودی کلیه‌ی امور مالیاتی فی ما بین مودیان و سازمان مالیاتی از طریق سایت مربوطه انجام می‌شود.

کلیه صاحبان مشاغل ( اشخاص حقیقی دارای کسب و کار مستقل ) و اشخاص حقوقی، مشمول قانون  پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان هستند.

فهرست شناسه‌های کالا و خدمات صادرشده توسط وزارت صمت + نرخ مالیات هر شناسه کالا یا خدمات

بخشنامه‌های مربوط به سامانه مودیان

اطلاع رسانی در خصوص الزام درج شناسه کالا/خدمت توسط مودیان در صورتحساب الکترونیکی

آموزش ارسال صورتحساب به سامانه مودیان با استفاده از نرم افزار سپیدار سیستم

آموزش سامانه مودیان در نرم افزار حسابداری سپیدار

آموزش قانون سامانه مودیان و نحوه اتصال به نرم افزار

با اجباری شدن قانون سامانه مودیان و اجبار به ارسال فاکتورها به سامانه مودیان گاها هنگام ارسال فاکتور فروش به سامانه با خطاهایی رو‌به‌رو می‌شویم که به‌شدت خسته‌کننده و آزاردهنده هستند و حسابدار مجبور است زمان زیادی صرف کند تا موفق به برطرف کردن عیب‌ها و ارسال فاکتورهای خود به سامانه شود با دانستن راه‌های برطرف کردن این عیب‌ها این زمان را به حداقل ممکن می‌رسانیم.

خطاهایی که هنگام ارتباط سپیدار با سامانه مودیان مشاهده می‌کنید.

خطا: ارتباط بر قرار نمی‌باشد.

رفع خطا: زمانی که این خطا را مشاهده فرمودید باید چند مورد را چک کنید.

  • از اتصال اینترنت سیستم مطمئن شوید.
  • کلیدهای عمومی و خصوصی به درستی دریافت شده و به درستی جایگذاری شده باشند، توجه داشته باشید که اگر مجددا کلیدهای خود را دریافت کرده باشید حتما وارد tax شده و شناسه یکتای حافظه مالیاتی قبلی خود را غیرفعال کنید و مجددا دریافت شناسه را زده و با کلید عمومی جدیدی که دریافت کرده‌اید شناسه یکتا دریافت کنید که البته دقیقا شبیه شناسه قبلی هست با این تفاوت که کلید عمومی جدیدی که بارگزاری کردید با کلید خصوصی جدیدی که دریافت کردید هماهنگ شده و به راحتی سپیدار با سامانه ارتباط می‌گیرد.
  • روی اینترنت فیلترشکن فعال نباشد.
  • پورت 443 سیستم ارسال کننده باز باشد این پورت از قسمت کنترل پنل سیستم باز می‌شود مراحل باز کردن این پورت در قسمت نرم افزار سایت آموزش داده شده است.
  • در تنظیمات سامانه حتما ابتدا تنظیمات ذخیره شود بعد تست ارتباط بگیریم.
  • در بعضی مواقع که تغییراتی در سامانه مودیان ایجاد شده باشد سپیدار نرم‌افزار را با سامانه سازگار می‌کند بدین منظور آپدیت جدید در باشگاه قرار می‌گیرد که با آپدیت کردن سپیدار مشکل بر طرف می‌شود.

 

خطا : قفل تعویض گردد.

زمانی این خطا را مشاهده می‌کنید باید تاریخ  و ساعت سیستم اصلاح شود و تایم زون سیستم تهران باشد این تنظیمات از کنترل پنل سیستم اصلاح می‌شود بعد از اصلاح یکبار از سپیدار خارج شوید و مجددا وارد شوید.