نحوه رسیدگی به تراکنش‌های بانکی توسط سازمان امور مالیاتی کشور

  (بخشنامه جدید تراکنش بانکی به روایت تصویر) فایل pdf  ←  نحوه رسیدگی به تراکنش های بانکی

🌟🌟🌟مودیان مالیاتی دقت کنید تمام تراکنش های بانکی شما در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار داره از فرار مالیاتی بی جهت خودداری کنید…..

به موجب حکم جز ( ۲ ) بند ( ح ) تبصره ( ۱۶ ) قانون بودجه سال ۱۳۹۸، کلیه بانک ها موظف شده اند که اطلاعات حسابهای بانکی و ریز تراکنش های هر حساب که متعلق به مودیان مالیاتی است را حسب استعلام سازمان در اختیار این سازمان قرار دهند.

🔺 قابل ذکر است با استناد به ماده ( ۱ ) قانون مالیاتهای مستقیم ، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی بابت درآمد های خود و دارایی های خود مشمول مالیاتهای موضوع فصول مختلف قانون مالیاتهای مستقیم هستند. در نتیجه صاحبان حسابهای بانکی می توانند بالقوه مودی مالیاتی باشند.

🔺🔺یقیناً با توجه به این حکم قانونی هست که سازمان امور مالیاتی ، برای عملکرد سال ۱۳۹۸ مودیان نسبت به اعتبارسنجی اظهارنامه های مالیاتی آنان اقدام خواهد کرد.

بند ۲۰ بخشنامه شماره ۱۶/ ۹۹/ ۲۰۰ مورخ ۳۱/ ۱/ ۱۳۹۹ سازمان امور مالیاتی در خصوص تراکنش های بانکی

🔹در مواردی که شخص حقیقی یا حقوقی صاحب حساب مدعی است وجوه واریزی به حساب وی مربوط به شخص یا اشخاص دیگری بوده که وی به عنوان حق العمل کار یا کارگزار یا نماینده برای آنها فعالیت می نموده است با امعان نظر به مقررات ماده ۳۵۷ قانون تجارت و در صورت معرفی صاحبان اصلی کالا و احراز این امر توسط ماموران رسیدگی کننده، محاسبه درآمد مشمول مالیات برای صاحب حساب( حق العمل کار ، کارگزار یا نماینده ) صرفا” بر مبنای مبلغ حق العمل دریافتی انجام گیرد.

🔹در این راستا اطلاعات مربوط به تراکنش های مذکور حسب دستور مدیرکل امور مالیاتی جهت رسیدگی به درآمد مشمول مالیات صاحب کالا ( آمر) در اختیار گروه رسیدگی ویژه یا در صورت عدم ارتباط با اداره کل دریافت کننده تراکنش ها، به اداره کل ذیربط ارسال و مراتب به دفتر مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی اعلام گردد.

◾️باید توجه داشت در بسیاری از کسب و کارها از جمله مشاوران املاک، نمایشگاه های اتومبیل و فعالیت های دلالی و حق العمل کاری امکان دارد بسیاری از واریزی های بانکی مربوط به طرفین معامله و فعالیت های کسب و کار مودی باشد که این مورد باید در حسابرسی مورد توجه قرار گیرد.

🌟🌟 🌟  کدام تراکنش‌های بانکی مشمول مالیات نمی‌شوند؟ 

🔹براساس دستورالعمل

نحوه بررسی تراکنش های بانکی به منظور دریافت مالیات، برخی تراکنش ها اساسا ماهیت درآمدی برای صاحب حساب ندارند.

🔘 قابل توجه شعب دیوان عدالت اداری

⭕️ مستندات قانونی دسترسی به تراکنش های بانکی اشخاص در تصویر زیر ارائه گردیده :

امروزه لزوم داشتن مشاور مالی و مالیاتی خبره و آگاه به اخبار و بخشنامه ها و قوانین روز جهت جلوگیری از جرائم سنگین مالیاتی در هر سازمان یا موسسه ای بیش از پیش احساس می شود.

در این راستا موسسه حسابداری کیا حسیب سپاهان آماده خدمت رسانی به شما کارفرمایان و حسابداران عزیز می باشد.

شعار ما گویای این مهم می باشد:

“ما هستیم چون کسب و کار شما ارزشمند است”

موسسه حسابداری کیاحسیب سپاهان
نمایندگی رسمی فروش و استقرار نرم افزارهای سپیدار و راهکاران ابری همکاران سیستم

#بخشنامه۱۶/ ۹۹/ ۲۰۰#تراکنش-های-بانکی#مشمول-مالیات#نحوه-رسیدگی-به-تراکنش-های-بانکی

نوشته‌های مرتبط

84

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.